Post

Jak działają telefony konferencyjne?

Telefony konferencyjne należą do standardowego wyposażenia biur w Polsce i Europie. Spotkać je możemy zwykle salach konferencyjnych, a także biurach prezesów i dyrektorów. Dzięki nim możemy komfortowo rozmawiać z naszymi partnerami w kilka, a nawet kilkanaście osób. Na jakiej zasadzie działają telefony konferencyjne? Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie?

Telefon konferencyjny. Zasada działania

Ten specjalny typ telefonu został zaprojektowany przede wszystkim w celach biznesowych. Stosowany jest od przeprowadzania konferencji telefonicznych wielu osób. Zwykle ma ona wyświetlacz i klawiaturę do wybierania numerów, choć coraz częściej możemy trafić na modele z dotykowym interfejsem. Zazwyczaj jednak telefony konferencyjne nie mają słuchawek, a wbudowane profesjonalne głośniki i mikrofon. Ich czułość może być łatwo dopasowana do potrzeb użytkownika, np. wielkości sali konferencyjnej. W zależności od modelu istnieją różne metody podłączenia telefonu do sieci - niekoniecznie poprzez linię GSM. Do niektórych telefonów konferencyjnych, może także podpiąć zewnętrzne mikrofony. Może się to okazać szczególnie przydatne w przypadku większych sal konferencyjnych.

Cechy telefonów konferencyjnych

Dobrej jakości telefony konferencyjne charakteryzują się wysoką jakością dźwięku i wrażliwością mikrofonów. Dzięki temu możemy z nich korzystać w różnej wielkości salach konferencyjnych. W zależności od modelu telefon konferencyjny może być podłączony do linii analogowej, VoIP czy GSM. Popularne są także podłączenia przez Bluetooth, port USB lub gniazdo jack w komputerze czy telefonie. Niektóre z modeli pracuje tylko na jednej, dedykowanej dla siebie linii. Inne z kolei mają możliwość podłączenia do różnych typów wejść jednocześnie. W zależności od naszych technologicznych możliwości możemy wybrać idealny model dla siebie - należy jednak pamiętać, że wybór niektórych opcji podłączenia wiąże się dobraniem dodatkowych kabli lub adapterów. Warto także zwrócić uwagę na mobilność urządzenia. Na rynku mamy do wyboru zarówno telefony stacjonarne, jak i te na akumulator. Wówczas baza telefonu z podpiętą linią pozostaje w jednym miejscu, ale sam aparat możemy swobodnie przenosić. Niektóre modele komunikują się również za pomocą technologii DECT i WiFi. Największą mobilność dostarczają jednak telefony z możliwością podłączenia do telefonu komórkowego.

Zalety telefonów do audiokonferencji

Zaletą telefonów konferencyjnych jest przede wszystkim jakość dźwięku - nieporównywalnie lepsza niż w przypadku standardowej rozmowy stacjonarnej w trybie głośnomówiącym. Poza naturalnym brzmieniem głosu możemy zapomnieć o irytujących dźwiękach w tle - inteligentne systemy telefonów konferencyjnych skutecznie je wyłapują i redukują niemal do zera. W trakcie konferencji możemy się także przemieszczać po pokoju. Dzięki temu w trakcie rozmowy z klientem będziemy mogli jednocześnie przedstawiać prezentacje pozostałym członkom zespołu. Telefon konferencyjny pozwolą na profesjonalne prowadzenie rozmów biznesowych zarówno z członkami zespołu, jak i z klientami. Dzięki temu możemy dobijać targu i rozwijać projekty bez konieczności spotkań “twarzą w twarz”. Pozwala to na zaoszczędzeniu nie tylko czasu, ale i pieniędzy związanych z podróżą. Jest to rozwiązanie idealne dla każdej dynamicznie rozwijającej się firmy.