Post

Zoom, Teams, Skype – co wybrać do działań firmowych?

Prowadząc zdalne działania biurowe, niezbędne jest wykorzystanie odpowiednich platform to komunikacji. W epoce COVID-19 aplikacje tego typu stały się prawdziwym zbawieniem, pozwalając na zdalną komunikację niemal tak sprawną, jak przy spotkaniach na żywo. Zoom Microsoft Teams i Skype to jedne z najpopularniejszych i najbardziej liczących się platform pod tym względem. Jaką z nich wybrać? Jakie mają podobieństwa i różnice?

Jeśli chodzi o duże firmy i korporację, to zwykle decydują się one na wybór Microsoft Teams. Wszystko ze względu na rozbudowane narzędzia oferowane przez ten komunikator. Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint - wszystkie te programy stanowią doskonałe uzupełnienie tej platformy i prowadzą do pełnej kompatybilności firmowego ekosystemu. Co ważne, Teams pozwala na tworzenie grup dyskusyjnych oraz chatów, a przesyłanie plików za jego pomocą jest znacznie szybsze niż poprzez klasycznego maila. Spotkania mogą być przygotowane aż do 250 osób, a program jest dostępny zarówno na Windows, jak i na Android i iOS. Teams powinien być naturalnym wyborem dla firm, które swoją pracę opierają o system Microsoft Office.

Skype natomiast jest doskonały do mniejszych konferencji i spotkań „jeden na jeden”. Stabilna platforma, która jest od wielu lat rozwijana, zapewnia nam komfort użytkowania na każdym typie urządzeń. Co ważne, na przestrzeni lat większość użytkowników zetknęła się ze Skype, dzięki czemu dla wielu osób jest on najprostszy w obsłudze. Za pomocą Skype możemy prowadzić zarówno video-konferencję, jak i czaty tekstowe.

Jeśli szukamy czegoś mniejszego, nieuzależnionego od amerykańskich gigantów, warto pomyśleć także nad obsługą Zooma. To właśnie ta aplikacja notuje największy wzrost popularności od początku pandemii koronawirusa. Zoom to prosty w obsłudze komunikator, który pozwala na prowadzenie konferencji nawet dla 100 osób. Poważnym minusem jednak jest fakt, że nie ma opcji obsługi aplikacji przez przeglądarkę - musimy ją zainstalować na naszym komputerze, podobnie jak na laptopie czy tablecie. Ostatnimi czasy ta platforma stała się także celem ataków hakerskich, co może także wpływać na obniżoną prywatność użytkowników.

Wszystkie wspomniane komunikatory mają możliwość nagrywania rozmowy w czasie rzeczywistym. Większość firm decyduje się mimo wszystko na obsługę aplikacji Microsoft Teams lub Skype – Zoom wykorzystywany jest przy szkoleniach i mniej zobowiązujących meetingach. Warty uwagi pozostaje także Google Meets, który pozwala bezpłatnie realizować spotkania grupowe – również przez przeglądarkę. Dla wielu, ze względu na zaufanie do marki to jest właśnie aplikacja pierwszego wyboru – jednak należy pamiętać, że ta platforma nie posiada choćby platformy „whiteboard” niezwykle przydatnych podczas prezentacji.

Niezależnie od tego, na którą platformę się zdecydujemy, warto pamiętać, aby był to wybór dopasowany pod naszych pracowników i klientów – tak, aby nie powstawały większe problemy komunikacyjne. Dobry rozwiązaniem mogą być wewnętrzne testy aplikacji i wybranie tej, która się wśród współpracowników najlepiej przyjmie.