Domowe biuro – komu jest potrzebne i jak je urządzić?

Domowe biuro – komu jest potrzebne i jak je urządzić?

Jeszcze do niedawna strefa domowa i strefa pracy były wyraźnie oddzielone. Jednak coraz częściej pojawia się konieczność, by w domu lub mieszkaniu zaaranżować kącik do pracy. Kto potrzebuje takich rozwiązań? Przede wszystkim przedstawiciele rosnącej grupy freelancerów i osób pracujących zdalnie, które nie są związane z konkretnym pracodawcą. I choć przyjemnie siedzi się z laptopem w kawiarni, dobrze mieć też swoje domowe biuro. Potrzebują go też osoby, które poza etatem wykonują dodatkowe zlecenia, rozwijają swoją działalność lub po godzinach pracują nad różnymi projektami. Biuro w domu przyda się też tym, którzy korzystaj z oferowanej przez pracodawcę możliwości telepracy lub home office w wybrane dni tygodnia. Z jednej trony to oczywiście nowości wynikające ze zmian na rynku pracy, z drugiej – w pewnym sensie powrót do tradycji z czasów, gdy posiadanie w domu gabinetu było czymś naturalnym.

Jak urządzić domowe biuro? Wszystko zależy od tego, jaką przestrzenią dysponujemy i jakiego typu pracą się zajmujemy. Inaczej wygląda przestrzeń do pracy programisty, projektanta, a jeszcze inaczej np. dziennikarza czy blogera. Na pewno niezbędne jest biurko wraz z krzesłem, które zapewni nam ergonomiczną pozycję i wysoki komfort pracy. Potrzebujemy też miejsca do przechowywania dokumentów – choć coraz więcej możemy załatwić elektronicznie, nadal posiadamy też dokumentację papierowa. W domowym burze możemy też zgromadzić książki i inne materiały, z których korzystamy przy pracy. Co jeszcze się przyda? Przy wielu typach działalności konieczna jest niszczarka – szczególnie od czasu zmiany przepisów o ochronie danych osobowych. Wysokiej klasy niszczarki do dokumentów kupimy w sklepie internetowym Metroz.pl. Są one niewielkie, ale bardzo dobrze sprawdzają się w domowych biurach – w korporacji potrzebny jest oczywiście sprzęt o zupełnie innych możliwościach.

Co jeszcze może przydać się w domowym biurze? Nawet jeśli pracujemy głownie na komputerze, warto postawić na biurku pojemnik z długopisami, zakreślaczami i flamastrami – taki zestaw także kupimy w Metroz.pl. Jak pokazują statystyki, choć uwielbiamy być online, nadal wiele osób korzysta też z ręcznie robionych notatek. Co ważne, pisanie ręczne aktywuje zupełnie inne obszary w mózgu niż pisanie na klawiaturze, dlatego warto korzystać z takich możliwości. Pisaki i zakreślacze przydadzą się też do pracy z wydrukami czy do przygotowywania notatek, które umieścimy w widocznym miejscu przy biurku. W tym celu warto wyposażyć swój domowy kącik do pracy w tablicę korkową lub magnetyczną, albo modą obecnie metalową kratkę, na której możemy mocować karteczki np. z ważnymi datami, hasłami motywacyjnymi czy innymi treściami. Poza tym można tam też umieścić np. zdjęcia czy grafiki, dzięki czemu połączymy kwestie praktyczne z estetycznymi i zyskamy prosta, choć efektowną dekorację do domowego biura.

Jeśli chodzi o dekoracje, warto postawić na to, co jest jednocześnie bardzo modne, ale też przydatne, czyli na rośliny. W Metroz.pl znajdziesz różnego typu stojaki i doniczki, dzięki czemu możesz wprowadzić zieleń do każdego wnętrza. Dlaczego warto? Obcowanie z zielenią uspokaja, redukuje stres, a patrzenie na rośliny pozwala ukoić zmęczony wzrok, co jest szczególnie ważne dla tych, którzy dużo pracują przy komputerze. Poza tym rośliny bardzo dobrze prezentuj się we wnętrzach i sprawiają, że nawet przestrzeń biurowa nie wygląda zimno, tylko zyskuje na przytulności.


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *